Quinoa z jabłkiem, granatem i płatkami migdałów

Quinoa z jabłkiem, granatem i płatkami migdałów

Ostatnio pokochałam granaty i zajadam się nimi w oczekiwaniu na nasze lokalne, sezonowe owoce. Owoc granatu nie bez przyczyny nazywany jest symbolem zdrowia i płodności. Dzięki zawartości przeciwutleniaczy zmniejsza ryzyko chorób serca, opóźnia starzenie, wzmacnia odporność organizmu. W medycynie wschodniej granat stosowany był podobno jako składnik leku na potencję, redukujący zaburzenia erekcji i zwiększający libido.

No i wielka zaleta tego owocu – smak. Lekko słodki, soczysty, orzeźwiający. I jeszcze do tego ładnie wygląda:) Jedynym minusem jest trudność w obieraniu, ale jest na to sposób.

Jak obrać granat?

Jeżeli obieraliście kiedyś granat, wiecie, że to dosyć, hmm, upierdliwa czynność. Jak obrać granat, nie brudząc siebie i wszystkiego wokół sokiem? Po umyciu i osuszeniu ostrym nożem odkrawamy  ok. 1-2 centymetrowy „czubek” granatu, a następnie delikatnie nacinamy owoc wzdłuż, dzieląc go na 6 cząstek. Każdą z naciętych cząstek rozluźniamy i odrywamy palcami, a następnie usuwamy z niej biały miąższ i wyjmujemy pestki granatu.

jak obrać granat

Źródło zdjęcia: szczyptasmaq

A jeśli potrzebujecie dalszych instrukcji, jak obrać granat, zerknijcie na fajną zdjęciową instrukcję krok po kroku tutaj albo filmik z nieco innym sposobem obierania tutaj. A teraz czas na mój przepis.

Quinoa z jabłkiem, granatem i płatkami migdałów – składniki na 2 porcje


1 szklanka ugotowanej komosy ryżowej (quinoa)
1 łyżeczka masła
1 dojrzały granat
1 jabłko
trochę soku z cytryny
płatki migdałów
cynamon
opcjonalnie: 1 łyżka naturalnego miodu, suszona żurawina, po 1 łyżeczce gęstego jogurtu lub serka mascarpone

Przygotowanie

Komosę ryżową gotuję według przepisu na opakowaniu, po ugotowaniu dodaję do niej masło i cynamon, mieszam, przekładam na talerze. Jeżeli wolicie słodsze danie, możecie też dodać miód i/ lub żurawinę.

Co dalej? Myję i obieram owoce, sokiem z granatu polewam quinoę, a pestki granatu i cząstki jabłka układam na wierzchu, polewam sokiem z cytryny, posypuję cynamonem i płatkami migdałów (mogą być uprażone na suchej patelni, ale nie muszą). Do tego można podać jeszcze po łyżeczce jogurtu greckiego lub serka mascarpone. Smakuje tak jak wygląda – pysznie:)